Din IT ska bara fungera. Helst vill du att din IT-partner ligger steget före, håller koll på vad som behöver göras och att alla eventuella problem hanteras snabbt och effektivt. Målet för Citedo är att ge kunderna en så effektiv och trygg support som möjligt, med bibehållen personlig kontakt.
– Vår vision är ju att ha Sveriges bästa support, berättar Johan von Sydow. Vi vet redan att vi har riktigt snabba svarstider, snabbare än SOS Alarm brukar vi säga, hälften på skoj, hälften på allvar. Nu har vi fått ännu bättre verktyg för att jobba mer effektivt, säkrare och få full kontroll över kundnöjdheten, konstaterar Johan von Sydow.
Snabbare ärenden, proaktiv support
Det nya supportsystemet gör att alla på Citedo kan gå in i ärendeflödet och se historik och följa upp. Det öppnar också för att åtgärda fler fel på distans och för att kunna ge en mer proaktiv support.
– En av de stora fördelarna är att vi kan sätta olika larmpunkter för våra kunders IT-miljöer. Vi kan till exempel få kundernas servrar att rapportera sin egen kapacitet, störningar, med mera och dessutom automatiskt lösa en del ärenden.
Det gör att vi kan erbjuda en ännu mer bekymmerslös tillvaro för våra kunder. Vi kan också automatisera uppdateringar utan att störa kundernas verksamheter.
Säker dokumentation
Dessutom finns funktioner för en bättre dokumentation av kundernas hård- och mjukvara.
– Ja, inte så sällan vet kunderna inte riktigt vad de har i sina nätverk. Nu kan vi skapa och automatiskt dokumentera hård- och mjukvara, garantier, avtal, med mera. Smart, tryggt och bekvämt. Kundens information är dessutom säkrad på en helt ny nivå.
– I alla våra lösningar har vi också lagt till en modul för att mäta och följa upp kundnöjdhet. Jag brukar beskriva Citedo som ett företag som drivs av en övertygelse om att allt går att göra lite bättre. Så även om vi vet att vi har nöjda kunder och snabb support, går det alltid att bli bättre. Nu får vi kontroll på om kunden är nöjd – och möjlighet att snabbt reagera på om så inte är fallet.