Lediga jobbUtvald nyhet 12.11.18

Sök jobbet som supporttekniker

Vår support har som mål att vara Sveriges bästa support och nu söker vi ytterligare en kollega. För oss är det viktigt att du både har rätt kompetens och rätt inställning till ditt jobb. Du kommer svara på tekniska frågor från våra kunder och via telefon avhjälpa fel samt guida vid installationer och dylikt. Du ingår i en grupp på fyra personer som förutom att hantera ärenden över telefon även kan komma att kopplas in på interna serviceärenden hos befintliga kunder där till exempel implementering av sålda lösningar pågår och där vår samlade kompetens levererar bäst nytta för kunden. Ditt primära jobb kommer dock vara att hjälpa våra kunder på distans. Vi arbetar i ett modernt ärendehanteringssystem där samtliga ärenden registreras och följs upp. För oss är service och professionalitet avgörande för att vårt övergripande mål om att ha Sveriges bästa support ska uppnås.

Formell kompetens

  • Minst gymnasial utbildning
  • Behärska det svenska och engelska språket både i tal och skrift
  • Microsoft klient OS Win7 – Win10
  • Microsoft Office 2016 / Office365 / Microsoft365
  • Goda kunskaper inom Windows OS (Active Directory)
  • Goda kunskaper inom Microsoftmiljö och Microsoft produkter
  • God kännedom om Microsoft servrar
  • Grundläggande kunskaper inom molntjänster
  • Grundläggande kunskaper inom nätverk/WiFi
  • Utskriftshantering/felsökning
  • Goda kunskaper inom printteknik
  • God teknisk förståelse
  • Minst 1-2 års erfarenhet av telefonsupport och mail support
  • God social kompetens
  • ITIL-certifiering eller erfarenhet är meriterande

 

Personliga egenskaper

För att du ska lyckas i rollen som supporttekniker ser vi gärna att du är en serviceinriktad person som har en mycket god förmåga att skapa och bibehålla affärsmässiga relationer. Det är av vikt att du arbetar strukturerat och systematiskt. Du ser alltid till att återkoppla och ge råd till dina kunder och beställare för att skapa ett bra förtroende.

Du är en person som trivs med eget ansvar över dina arbetsuppgifter och kan identifiera utvecklings- och förbättringsmöjligheter i din egna yrkesroll likväl som för dina arbetsuppgifter. Du har en hög social kompetens och mycket god kommunikationsförmåga över telefon samt mail. Du brinner för support och problemlösning. Du är lösningsorienterad och är inte rädd för utmaningar.

 

Ansökan med CV och ett personligt brev skickas till ansok@citedo.se
Vid frågor angående tjänsten kontaktas sulle.kurtulus@citedo.se